ebook zdarma

4. října 2013

Mýdlový sliz na praní

Už před pár lety jsem o něm četla, ale z nějakého důvodu se mi příprava zdála moc složitá, tak jsem si jen uložila odkaz a nechala to být. Bylo to v době, kdy jsem ani netušila, že budu někdy doma péct chleba nebo zkoušet kosmetiku. Před pár měsíci jsem si na sliz vzpomněla a odkaz našla a zjistila jsem, že ta příprava není vůbec složitá, je tak lehká, že už ani lehčí být nemůže :-)
A tak pereme ve slizu, šetříme tím nejen naši peněženku, ale hlavně přírodu a taky svou pokožku. A aby byl efekt dokonalý, tak místo aviváže dáváme ocet s pár kapkami esenciálního olejíčku.

Suroviny:
jádrové mýdlo (to s jelenem)
soda na praní
voda

Postup: (na pět litrů slizu)
Nastrouháme půlku mýdla na vločky, které rozpustíme v horké vodě. Sem tam zamícháme a jakmile se mýdlo rozpustí, přidáme tak půl hrnku sody na praní a přilijeme asi 5 litrů vody. Zase občas promícháme a počkáme, až se soda rozpustí. Výsledkem bude hustší hmota, která se táhne. Dávkujeme do pračky 150 - 200 ml podle množství prádla. 

mýdlový sliz



Žádné komentáře:

Okomentovat