ebook zdarma

29. listopadu 2013

Medovník

Už jsem dlouho nepřispěla něčím novým, to ale neznamená, že neustále něco nepeču, nevařím nebo netvořím, jen už pak bohužel nezbývá čas na to, abych se se svými poznatky rozdělila i s ostatními. Dneska jsem si však udělala chviličku, abych vložila recept, který stojí za to vyzkoušet. Jde o naprosto luxusní medovník, u kterého platí, že čím starší, tím lepší. Po týdnu (a že to dalo hodně přemáhání, abychom ho nesnědli :D) se svou chutí více než podobá Marlence.

Suroviny:
250g Hery
3 vajíčka
3 lžíce medu
300g cukru
400g hladké mouky
1 lžička jedlé sody
vlašské ořechy na ozdobení

Krém: 
1 plechovka karamelového Salka (nebo domácí karamelové Salko z trojité dávky)
300g másla

Postup:
Do misky, která je nad vodní lázní (já dělám v mlékovaru, takže vodní lázeň s miskou nepoužívám), dáme heru, kterou necháme rozpustit, poté k ní přidáme vejce, med, cukr, mouku a sodu. Šlehačem vše mícháme zhruba deset minut. Těsto bude mít krásně zlatavou barvu.
Na pečící papír si obkreslíme dortovou formu (anebo cokoli, co má požadovaný tvar), papír dáme na plech a stěrkou na něj rozetřeme tenkou vrstvu těsta, která by měla trošičku přesahovat námi nakreslený tvar. Poté plech vložíme do trouby, kterou jsme si předem vyhřáli na 170°C a pečeme pár minut (hlídáme, protože to je opravdu rychlé). Upečené těsto necháme chvíli vychladnout, z papíru sundáme a takto pečeme pořád dokola, dokud nespotřebujeme všechno těsto. Když máme dopečeno, vezmeme si opět dortovou formu a vykrájíme z těsta požadovaný tvar. Odřezky necháme na pozdější dozdobení. 
Z másla a karamelového Salka si vyšleháme hladký krém (šleháme asi 10 minut). Odřezky těsta nadrobíme v ruce na jemno, přidáme k nim nadrobno nasekané vlašské ořechy a můžeme začít sestavovat finální podobu medovníku. Začínáme plackou, na tu namažeme tenkou vrstvu krému a připlácneme další plackou a takto postupujeme až do chvíle, než spotřebujeme všechny placky. Nakonec potřeme krémem i vrchní placku a všechny boky dortu, to proto, aby tam pěkně držela naše posypka z odřezků a ořechů. Jakmile máme hotovo, můžeme medovník dozdobit rozpuštěnou čokoládou a šoupnout do ledničky.


Medovník na řezu



Medovník ozdobený čokoládou




4 komentáře:

  1. Dobrý den, tak jsem právě dopekla medovník a musím říct, že to šlo parádně! Zatím to vypadá dobře a jak jsem uzobla, tak to i výborně chutná!!! Teď vařím karamelové salko a nemůžu se dočkat, až to bude komplet k jídlu :) Chtěla bych poděkovat za super recepty, jsem moc ráda, že jsem na vaše stránky narazila!;)
    Pak dám vědět, jak chutnal! Peču ho mamce k narozeninám.
    Katka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, děkuji za milý komentář, moc mně potěšil. Jsem ráda, že se Vám stránky líbí. Určitě dejte vědět, jak Vám Medovník chutnal, budu se těšit :)

      Vymazat
  2. Dobrý večer, trošičku mi to trvalo, ale konečně jsem se dostala k tomu, abych se ozvala.
    Medovník byl úžasný, snad kdyby jsme vydrželi ještě nějaký ten den, byl by ještě lepší! ;) Není přeslazený....je prostě super!
    Takže ještě jednou děkuji a recept posílám dál ;)
    a sice trošičku opožděně, ale přesto Vám přeji všechno nejlepší do nového roku a ještě víc takových dobrůtek pro nás;)
    Katka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý večer, paní Katko, děkuji za krásné přáníčko, doufám, že vás v tom novém roce nezklamu a snad i překvapím dalšími recepty.
      A mám opravdu velikou radost, že vám Medovník chutnal :-) děkuji, že jste napsala. Jsem ráda za každou zpětnou vazbu, aspoň vidím, že má snaha není zbytečná ;)

      Vymazat