ebook zdarma

5. prosince 2013

Tažený jablkový štrúdl

Tak už došlo i na tažený jablkový závin. Dlouho jsem mu odolávala, protože nerada štrúdlíky peču. Když už nějaký závin dělávám, tak většinou z kynutého těsta, protože s ním není moc práce. Čas od času jsem se dokopala udělat z listového těsta, jenže to s ním asi neumím nebo nevím, co proti mně má, protože se mi neustále lepí, trhá a celkově dělá všechno pro to, aby mi to pečení znepříjemnil. A přitom štrúdly miluju a mohla bych se jích ujíst. Takže co zbývalo? Najít co nejchutnější, ale zároveň jednoduchý recept na jablkový závin.
Vytipovala jsem si pár receptů na internetu, ty vyzkoušela a i když to nebylo až tak zlé, pořád to nebylo ono. Pak jsem zase jednou listovala mou oblíbenou kuchařkou pana Romana Vaňka a najednou byl tam. Trošku jsem si ho upravila podle svých potřeb a s výsledkem jsem maximálně spokojená.


Suroviny:

Těsto
100ml teplé vody
2 lžíce oleje
1 vejce
špetka soli
250g hladké mouky

Náplň
jablka
rozinky
vlašské ořechy
strouhanka
máslo
cukr
skořice

Postup:
Tak jako všechna těsta, i tohle zadělávám v pekárně, všechny přísady do ní vložím a nechám promíchat, poté těsto vyndám a ručně dopracuji na vále, v případě potřeby podsypávám moukou. Výsledkem je trošku lepivé, ale hezky zpracovatelné těsto. To si rozdělíme na dvě poloviny. Rozválíme válečkem obdélník, ten opatrně přeneseme a utěrku a na té těsto vytahujeme do stan, až je tenké tak, že utěrka prosvítá. Vyjde to tak akorát na velikost té utěrky. Poté naplníme a zavineme. Pomažeme rozpuštěným máslem a pečeme na cca 180°C dozlatova. Necháme vychladnout, pak pocukrujeme a podáváme.

Náplň: strouhanku dáme do rendlíku spolu s kousíčkem másla a opečeme ji dozlatova. Strouhankou posypeme nachystané těsto, na strouhanku dáme nastrouhaná jablka, pocukrujeme, posypeme skořicí a dle chuti přidáme rozinky a vlašské ořechy.


Tažený jablkový štrúdl


2 komentáře:

  1. Tento recept je fakt super vynikající a tímto děkuji panu Romanovi.Světlana

    OdpovědětVymazat
  2. Recept je fakt super.S těstem se velice dobře pracovalo,vubec se nelepilo, dobře se roztahovalo a vubec se netrhalo.Recept doporčuji,fakt výbornej.

    OdpovědětVymazat