ebook zdarma

20. června 2015

Věnečky z odpalovaného těsta

Rozhodla jsem se sepsat recept na věnečky, tak jak je dělám já. Inspirovala jsem se jak jinak, než u Romana Vaňka. Je to přesně rok, kdy jsem se konečně odhodlala je vyzkoušet. No a od té doby je to taková moje malá závislost :D Dneska nechápu, proč jsem se odpalovaného těsta tolik bála. Je to totiž jednoduché, výborné a většinou se hned zapráší.


Není proto důvod se věnečků bát a jakmile jednou zkusíte, už budete péct pořád. Neznám nikoho, komu by nechutnaly. A naše děti je milují a to už je co říct :D

Suroviny:

Odpalované těsto:
300ml vody
125ml oleje
250g hladké mouky
350g vajec (6-7 podle velikosti vajec)
špetka soli

Pudinkový krém:
1 litr mléka
200g cukru 
250 g másla
150g vanilkový pudinkový prášek (4 sáčky)
lžička rumu

Postup:

Jako první si uvaříme pudink na krém a to z mléka, cukru a pudinkového prášku podle návodu na sáčku a necháme vychladnout. Mezitím, co nám bude pudink chladnout si připravíme odpalované těsto. 
Vodu, olej a sůl dáme do hrnce a přivedeme k varu.Trošku ztlumíme, přidáme mouku a vařečkou mícháme, dokud se nezačne dělat na dně hrnce bílý povlak. V tu chvíli vypneme a za stálého šlehání šlehačem (můžeme dát i do robota, ale to mi přijde zbytečné špinění) přidáváme postupně vajíčka. Těsto máme hotovo a teď přijde ta důležitá část. 
Pomocí cukrářského sáčku, já mám raději rovnou strojek na zdobení, a řezaného nástavce stříkáme na plech vyložený pečícím papírem, kolečka s otvorem uprostřed. Počet kusů je hodně individuální. V kuchařce Romana Vaňka je napsáno 24ks, ale já jich nikdy tak málo neměla. Vždycky kolem padesáti, ale to proto, že dělám menší kolečka. Když mám náladu, tak dělám úplné mini věnečky a to z té jedné várky udělám i 100 jednohubek :)
Kolečka pečeme v troubě rozpálené na 200°C 15-20 minut do světle hněda. Chodím nakukovat podle toho, jak velké zrovna dělám věnečky, ty menší jsou hotové rychleji. Během pečení troubu otevíráme nebo pečeme rovnou s přivřenými dvířky, to proto, ať odvětráme páru. Věnečky jsou upečené, když jsou při ťuknutí tvrdé. 
V tuhle chvíli je čas dodělat krém, pokud už máme vychladlý pudink, tak do něho zašleháme na kostičky nakrájené změklé máslo tak, aby se vytvořil hladký krém. Ke konci šlehání přidáme lžičku rumu. 
Vychladlé věnečky rozkrojíme a zase pomocí sáčku nebo strojku naplníme krémem a to tak, že ho nastříkáme na spodní část věnečku a přiklopíme tou horní. Nakonec pocukrujeme.


věnečky 





Žádné komentáře:

Okomentovat