ebook zdarma

27. ledna 2015

Piškotové těsto

Po hodně dlouhé době sedám ke Kouzelným chvilkám, musím říct, že mi to docela chybělo, ale protože se můj volný čas teď netočí jen kolem pečení a vaření, tak už ho moc na psaní nezbývá. Ale teď jsem tady a rozhodla jsem se, že sepíšu takový univerzální, pro mně docela zásadní recept a to piškotové těsto, které ráda používám na zákusky, na roládu, na oblíbenou pudinkovou buchtu...

Suroviny:

4 vejce
5 lžic horké vody
1 vanilinový cukr
180 g moučkového cukru
180 g polohrubé mouky
1 lžička prášku do pečiva


Postup:  

Do mísy dáme žloutky, vanilinový cukr, 110 g moučkového cukru a horkou vodu a šleháme do zhoustnutí (doběla). Potom zašleháme mouku smíchanou s práškem do pečiva. Nakonec si z bílků ušleháme tuhý sníh, do kterého ke konci šlehání přidáme zbylý cukr (70g) a to celé pak opatrně vmícháme do již udělaného těsta. Pokud chceme těsto kakaové, tak do něj přimícháme kakao, já sypu od oka. Těsto nalijeme na vymazaný a moukou vysypaný plech (nebo může být pečící papír) a pak už jenom prudce upečeme v předehřáté troubě (asi 180°C na 10 minut). Můžeme zkusit píchnout párátko, když je suché, je těsto hotové. 


piškotový zákusek s ovocem a pudinkem




piškotová roláda s marmeládou






2 komentáře:

  1. Tak hodně podobný recept jsem dělala minulý týden - piškotový dort. A udělala jsem to přesně jak píšeš - vmíchávala jsem sníh do těsta. A samozřejmě mi to nešlo, obvykle to totiž dělám: do žloutků trochu mouky, sníh, mouku, sníh...na střídačku. Těsto už bylo totiž dost tuhé a sníh do něj nešel zapravit... Ale tvůj recept si schovám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Klárko já bych se asi nebála klidně použít šlehač a ten sníh tam opatrně zašlehat, když je těsto už moc husté.

      Vymazat