ebook zdarma

19. ledna 2014

Máslové sušenky

Od Ježíška jsme pod stromeček dostali skvělou novou kuchařku od pana Romana Vaňka, kterého mám moc ráda a jeho recepty používám velice často. Jedním z nich je také recept na máslové sušenky, které v jeho nové kuchařce Klenoty klasické evropské kuchyně, najdete taky. Naše děti milují domácí sušenky a tyhle mi brali z talíře ještě horké, jak jim chutnaly. Píšu recept rovnou na dvojitou dávku, protože dávka v receptu z kuchařky je prostě málo :-).

Suroviny:
250 g másla
2 vejce
660g hladké mouky
140g cukru krupice
10g prášku do pečiva
lžička vanilkové esence (já neměla, tak jsem dala mandlovou)
2 lžičky mléka


Postup:
Všechny suroviny (pokojové teploty) smícháme do hladkého těsta, z toho vyválíme válečky, které přikryté potravinářskou fólií necháme v ledničce hodinu ztuhnout. Rozehřejeme si troubu asi na 180°C. Z válečků krájíme malé kousky, ze kterých tvarujeme kuličky. Ty položíme na plech vyložený pečícím papírem a zmáčkneme vidličkou. Takto nachystané sušenky pečeme asi 15 minut dozlatova (raději hlídáme). Upečené sušenky necháme vychladnout a potom posypeme moučkovým cukrem. (Já to bohužel nestihla, snědli se ještě teplé.)



4 komentáře:

  1. Jéé, ty vypadají hodně dobře :) Doufám, že na ně u nás brzo dojde :)) A díky za dvojitou dávku, ta se bude u nás taky jistě hodit :))) Palačinky už dělám ze čtyřnásobné :))) ...Ještě jednou díky za recept :)

    OdpovědětVymazat
  2. Pettie tak to rovnou udělej 2x tu moji dvojitou dávku, protože jsou hned pryč.

    OdpovědětVymazat
  3. Více másla, nebo méně mouky. Těsto bylo suché a drolilo se. Jinak už mám upečeno a jsou moc dobré :-) Zkusím to příště zkombinovat s oříšky, nebo kakaem a taky kokosem. Uvidíme ...Díky za recept :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Musím moc pochválit, jsou vynikající!!!! Dala jsem na doporučení v komentářích a dala tam o malinko vic masla a nepatrne min mouky a testo bylo fajn, krasne se dalo i vyvalet a vykrajovat, dcerka byla nadsena :-)

    OdpovědětVymazat