ebook zdarma

10. prosince 2015

Pečený čaj

Nedávno mi přišel poštou balíček od mé kamarádky a já v něm našla dvě skleničky s pečeným čajem. Do té doby byl pouze v mém dlouhém seznamu toho, co chci někdy vyzkoušet. Po ochutnání jsem však nemohla jinak, než sehnat potřebné koření, ovoce a pustit se do pečení. Je totiž výborný a myslím si, že ať do něj dáte cokoli, vždycky bude vonět Vánocemi a bude tak i chutnat :) Já si ho zamilovala.


Suroviny: 

2 kg ovoce (jakékoli ovoce, co doma najdete, čerstvé, mražené, kompotované, prostě co dům dal)
1,2 kg cukru
koření podle chuti (hřebíček, badyán, skořice, kardamom, anýz...)
1 dl rumu



smíchané suroviny na pečený čaj





Postup:

Ovoce nakrájíme na malé kousíčky, já dala pomeranče, jablka, hrušky, borůvky, dýni, švestky, jahody, rozinky. Šťávu, která při krájení vyteče dejte spolu ovocem do hlubšího plechu. Zasypejte cukrem, přidejte koření (celé koření jsme dala do pytlíčku a svázala provázkem, po pečení jsem vyndala) a nakonec nalijte rum. Všechno pořádně zamíchejte, bude to vypadat jako obrázek výše a dejte péct do trouby  na 180° C a nechejte asi 45 minut, občas zamíchejte (já chodila hlídat).

Ještě horký čaj dáváme do čistých sklenic, které otočíme dnem vzhůru a necháme vychladnout.
Dávkování je podle chuti, já si dávám na jeden hrnek vody dvě lžičky čaje. 



pečený čaj




Žádné komentáře:

Okomentovat